De oorsprong van Ovatic ligt bij het automatiseren van kaartverkoop voor Schouwburgen en Theaters. Hierdoor is Ovatic nog steeds bij uitstek geschikt voor gebruik in de culturele sector. We weten wat ticketing en planning voor culturele organisaties anders maakt dan andere kaartverkoop en hebben speciale modules gemaakt die hierbij helpen.
Met Ovatic is het mogelijk om de abonnementenverwerking vlot en soepel te laten verlopen. Dit houdt in dat we de pieken opvangen bij aanvang van de abonnementenverkoop, maar ook dat we diverse complexe abonnementsvoorwaarden hebben ingebouwd. Denk hierbij aan vriendenlidmaatschappen, vaste plaatsen voor abonnementhouders, vrije keuze abonnementen of bijvoorbeeld vroegboek kortingen. Ook is het mogelijk om populaire voorstellingen te verloten onder je bezoekers zodat iedereen een eerlijke kans heeft om toegewezen te worden.
Met Ovatic is het eenvoudig om een uitgebalanceerde programmering voor een theaterseizoen te maken. Plan voorstellingen zo in dat je hier een optimaal rendement uit kunt halen. Bijvoorbeeld door niet meerdere dagen/weekenden voorstellingen van hetzelfde genre na elkaar in te plannen. Vergelijk nieuwe producties met rendementen uit het verleden om de opbrengst zo goed mogelijk in te kunnen schatten. De contractmodule heeft mogelijkheden om te simuleren wat de opbrengst kan zijn bij de verwachte bezetting. Verder zijn alle gangbare partageafspraken uit de culturele sector uiteraard aanwezig.
Ovatic is een alles-in-één pakket en werkt bij uitstek goed voor multifunctionele instellingen waar het meerdere verschillende systemen kan vervangen. Denk hierbij aan een gecombineerd (verhuur) zalencomplex met één of meerdere theaterzalen. Of bijvoorbeeld een Cinema die onder dezelfde organisatiestructuur valt. Door de geïntegreerde oplossing Ovatic kunnen kosten worden bespaard en kan efficiënt worden samengewerkt. Hierbij is het mogelijk om een strikte scheiding te maken tussen de verschillende inkomstenstromen zodat de financiële administratie gescheiden beschikbaar blijft. Verder hoeven je medewerkers voor de planning en ticketing nog maar in één softwareplatform in te loggen wat het werken eenvoudiger en leuker maakt. Uiteraard zijn de onderdelen ook los te gebruiken en te koppelen aan alle andere systemen via de Ovatic API.
Met de online verkoop via Ovatic reserveren je bezoekers snel en simpel een
ticket of tijdslot op alle devices.
Te gebruiken als webshop, losse widgets of via de API.
Maak gebruik van dynamische betaalverzoeken om je bezoekers eenvoudig en
laagdrempelig te laten betalen.
Maak gebruik van de Ovatic Scan App om e-tickets, wallet tickets en fysieke tickets te controleren. Real time scanstatistieken en grafieken in Ovatic scanner geven je direct inzicht in de te verwachten drukte, bezoekersstromen en aanwezigheid van bezoekers.
Met de planningsmodule van Ovatic kunnen verhuringen worden beheerd. Dit kan de verhuur zijn van een theaterzaal aan een (amateur)gezelschap waarbij de kaartverkoop via Ovatic loopt, maar ook puur alleen verhuringen zijn mogelijk. Verhuur bijvoorbeeld een zaal voorafgaand aan een voorstelling voor een bedrijfsfeest en verkoop vervolgens ook een aantal kaarten aan dit gezelschap voor deze voorstelling.
Ovatic biedt de mogelijkheid om met behulp van klantsegmenten inzicht te krijgen in uw bezoekersgedrag. Er is onderzoek gedaan naar bezoekers van podiumkunsten en daaruit blijkt dat gemiddeld genomen 15% van deze bezoekers verantwoordelijk zijn voor 50% van de bezoeken. Deze klanten zijn dus zeer geïnteresseerd in de podiumkunsten en voor theaters erg interessant om te benaderen. Ze zijn waarschijnlijk bereid om dit jaar weer naar jouw theater te komen. Deze verdeling van ‘Kernpubliek’, ‘Participanten’ en ‘Passanten’ is standaard ingebouwd in Ovatic waardoor het super eenvoudig is om de seizoensverkoop en verloop hiervan te analyseren.
Wil je meer weten over hoe Ovatic jou kan helpen?
Neem dan contact met ons op voor meer informatie en een geheel vrijblijvende demo.
Neem contact op
Houd de controle in handen. Het Ovatic Dashboard geeft altijd en overal toegang tot je gegevens. Bekijk de planning, draaiboek, personeelsbezetting.
Bekijk het dashboardHet kopen van tickets moet leuk en makkelijk zijn. Met de online verkoop via Ovatic kopen uw bezoekers snel en soepel tickets op alle devices. Te gebruiken als shop, widgets of via API richt je het bestelproces in zoals het past bij jouw evenementen.
Meer over website integratie